تبلیغات
Me and You

Me and You
 
قالب وبلاگ
نویسندگان
سلام واستون حرکات ورزشی یوگارو میزارم که واسه سلامتی واقعا مفیده اما خواهش می کنم اگر تمایل به انجام حرکات دارید اول ممنوعیت هر حرکتو بخونین که واستون مشکلی پیش نیاد،هر دفعه یک حرکتو واستون میزارم



1-ایستادن روی شانه:(ساروانگاسانا)

-          روی زیر انداز دراز بکشید

-          مطمئن شوید بالا تنه و پاها در یک خط مستقیم باشد

-          دست ها در کنار بدن و کف دست ها روی زمین قرار دهید

-          با منقبض کردن عضلات شکم و کمک گرفتن از بازوها اهسته پاها را  از زمین بلند کرده و ان ها را مستقیم بالا می بریم (می توانیم یک باره پاها را بلند کرده و وارد حرکت شویم)

-          موقعی که ساق پاها عمود بر زمین شدند دست و بازوها را به زمین فشار دهید

-          نرم و ملایم کفل ها و پشت را از زمین جدا کنید و نیم تنه را از زمین بلند کنید

-          کف دست را به سمت بالا برگردانده و ارنج ها را خم می کنیم و ان ها را کمی پایین تر از دنده های قفسه سینه قرار دهید تا تکیه گاه پشت باشند

-          ارنج ها باید هم غرض شانه ها از هم جدا باشد

-          به ارامی سینه ها را به جلو فشار دهید.بنابراین فشار در سطح قفسه سینه و چانه است

-          در وضعیت نهایی،پاها عمود بر زمین و در کنار هم قرار دارند.شانه ها،گردن و سرسنگینی بدن را تحمل می کنند.چانه به سینه چسبیده است.

-          به و ضعیت شروع برمی گردید.پاها را به جلو و بالای سر ببرید پاها را در حالت مستقیم حفظ کنید

-          به ارامی دست ها را رها کرده و ان ها را در کنار بدن روی زمین قرار دهید.کف دست ها بر روی زمین

-          با فشار اوردن به کف دست ها به ارامی مهره های ستون فقرات را یکی پس از دیگری روی زمین قرار دهید تا کفل ها روی زمین قرار گیرند.بنابراین ساق پاها در وضعیت عمودی قرار می گیرند.

-          آرام پاها را پایین آورده روی زمین گذاشته و زانوها را صاف کنید. سر نباید از زمین جدا شود.

-          در حالت شاوآسانا بدن را وانهاده کنید تا تنفس و ضربان قلب عادی شود.

فایده فیزیکی حرکت

با فشاری که چانه روی سینه می آورد باعث  تحریک غده تیروئید می گردد و همچنین سیستم های گردش خون ، گوارش، تولید مثل، اعصاب و غدد مترشحه را تنظیم می کند.

فواید روانی

با افزایش گردش خون در مغز باعث ایجاد آرامش و برطرف شدن استرس های روانی و رفتاری می گردد و سردرد را برطرف کرده و به از بین بردن اختلالات روانی کمک می کند. به تنظیم عملکرد چاکرای پنجم  کمک کرده و تاثیر مثبت بر این چاکرا دارد. مرکز انرژی روانی در ناحیه گودی گلو می باشد.

ممنوعیت

افرادی که از بیماری های تیروئید، کبد، طحال، ورم مهره های ستون فقرات، دیسک، فشار خون بالا، بیماری های قلبی، بیماری های چشمی و لخته خون  در عروق رنج می برند در انجام حرکت  محرومیت دارند و همچنین در ایام باروری و قاعدگی بانوان باید از این حرکت پرهیز کنند.






طبقه بندی: یوگا و ارامش،
[ شنبه 5 شهریور 1390 ] [ 07:05 ب.ظ ] [ jain A ]
نظرات
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ


هرگز برای عاشق شدن ، به دنبال باران و بهار و بابونه نباش.
گاهی در انتهای خارهای یک کاکتوس به غنچه ای می رسی که ماه را بر لبات می نشاند

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :


كدهای جاوا وبلاگ

قالب وبلاگ