تبلیغات
Me and You

Me and You
 
قالب وبلاگ
نویسندگان

5.کبری (بهوجاناسانا)

-          روی شکم دراز کشیده پاها کنار هم و سینه پا روی زمین قرار می گیرد،انگشتان شصت پاها کنار هم باشد.

-          دست ها را کنار سینه قرار داده و پیشانی را روی زمین قرار دهید.

-          سر و سینه را تا جایی که ممکن است بالا بکشید و سر را به طرف عقب ببرید.برای مدتی در این حالت بمانید.سپس به حالت اولیه برگردید.

فواید فیزیکی:

-          خم کردن ستون فقرات انعطاف پذیری ان را افزایش داده،اعصاب مربوط به ستون فقرات را احیا کرده و مقدار زیادی فراورده های خون را به این قسمت می رساند.

-          عضلات پشت را به کار انداخته،ماساژ می دهد و باعث تقویت ان ها می شود.

-          ناحیه صدری ستون فقرات را کشیده و قفسه سینه را باز می کند و اسم را نیز تسکین می دهد.

-          فشار اندکی به شکم وارد کرده و در نتیجه تمام اعضای بدن را ماساژ می دهد.

-          بسیاری از بیماری های مربوط به تخمدان و قاعدگی را برطرف می سازد.

فواید روحی و ذهنی:

-          این حرکت به تمرکز زیادی نیاز دارد و بدین ترتیب این قابلیت را تقویت می کند.

-          این حرکت برای تعادل چاکراهای اول تا ششم مناسب است.

ممنوعیت

-          افرادی که با مشکلات بیماری قلب و فشار خون درگیر هستند نباید این تمرین را انجام دهند.




طبقه بندی: یوگا و ارامش،
[ سه شنبه 8 شهریور 1390 ] [ 12:37 ب.ظ ] [ jain A ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ


هرگز برای عاشق شدن ، به دنبال باران و بهار و بابونه نباش.
گاهی در انتهای خارهای یک کاکتوس به غنچه ای می رسی که ماه را بر لبات می نشاند

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :


كدهای جاوا وبلاگ

قالب وبلاگ